Václav Staněk

Začínající podnikatel roku 2019
  • Mladý podnikatel
  • Zařazení do rubriky 30 pod 30 časopisu Forbes
  • Začínající podnikatel roku 2019
  • Zakladatel společnosti Vasky
  • Novodobý Tomáš Baťa
  • Vítěz ceny porody soutěže T-Mobile Rozjezdy 2016

Novodobý Baťa

Myšlenku, že bych chtěl podnikat, jsem měl v sobě už od 12 či 13 let. Přikrmoval jsem ji, až z toho vypadly Vasky," vzpomíná Václav Staněk.

Václav chtěl původně rozjet e-shop s dováženými botami, ale sám cítil, že to není cesta, kterou se chce vydat. Chtěl boty reálně vyrábět.

Začátky nebyly jednoduché, ty nejsou jednoduché nikdy," dodává dnes již s úsměvem.

2015
Vývoj prvních bot

Pustil se do vývoje svých prvních bot. Nechal se inspirovat pracovními botami ve stylu farmářek, které vyráběl jeho otec.
2016
Zakládá firmu Vasky

Ve svých 18 letech zakládá firmu Vasky. Momentálně má značka celkem 4 prodejny po celé České republice. Na každém páru Vasek se podílí 12 zkušených ševců a šiček, kteří mu věnují svou péči a mnohaleté zkušenosti.
2019
Získal titul Začínající podnikatel roku
2020
Společnost spustila crowdfundingovou kampaň na portálu Hithit, kde si dala za cíl vybrat finance na výrobu tenisek. To se jí podařilo a nakonec vybrala mnohonásobně více.

Podnikavý středoškolák

Nechal se inspirovat pracovními botami ve stylu farmářek, které vyráběl jeho otec. A následně z toho vznikly boty Vasky, které známe dnes. S výrobou se obrátil právě na svého otce a jeho společnost Flexiko. Ten ale o nápadu svého syna nechtěl slyšet. Po vydatném nátlaku ale nakonec svolil.

Byl jsem na střední škole, logo mi dělal spolužák, prodejny jsme samozřejmě neměli, takže jsem musel já chodit fyzicky za zákazníky, abych prodal alespoň jedny boty," říká.

Přiznává, že bez tehdejších spolužáků by to v té době nešlo.

Prodej jim podpořily také sociální sítě. Organický dosah byl velký díky podpoře kamarádů a rodiny, takže se povědomí o botách dostalo mezi širší masu lidí.

Na každém páru Vasek se podílí 12 zkušených ševců a šiček, kteří mu věnují svou péči a mnohaleté zkušenosti.

V roce 2020 společnost spustila crowdfundingovou kampaň na portálu Hithit, kde si dala za cíl vybrat finance na výrobu tenisek. To se jí podařilo a nakonec vybrala mnohonásobně více. Momentálně má značka celkem 4 prodejny po celé České republice.