Startup
4 minuty

Co je startup?

Pod pojmem startup si každý z nás představí ledacos. A v dnešní době se tak označuje většina začínajících podnikatelů. Jsou to ale opravdu startupy? Existuje jedna, ta „pravá“, definice? Shrnuli jsme, jak podle nás takový opravdový vypadá.

Jako startup označujeme firmy, které se nachází na startu podnikání a rostou až závratnou rychlostí. Ve většině případů jde o technologické firmy s velkou vizí. Často mají ambice dělat velké věci pro společnost. A právě těm podáváme v rámci StartupBoxu pomocnou ruku.

Důležitý je dobrý start

Cílem startupů je vybudovat prosperující společnost. Chtějí se stát stabilní součástí trhu. S rychlým tempem růstu se ale pojí poměrně značné riziko. I proto část startupů nepřežije několik prvních let. Za každým úspěšným startupem stojí vizionář s dobrým nápadem. Ale pozor, jen o nápadu to ale není. Je nutné dobře znát svého potencionálního zákazníka a vědět, co ho nejvíce tíží. Pak následuje hon za finančními prostředky. Často podnikatelé vsadí na investory nebo crowdfundingové kampaně. Následně už je to jen o tvrdé práci, která má za cíl co nejrychlejší růst, a nalezení stabilní roviny podnikání.

Jednorožci mezi startupy. Slyšeli jste o nich? Jako „unicorns“ se uvádějí ty, jejichž tržní hodnota už přesáhla miliardu dolarů. Jde prostě o nejlepší z nejlepších.

Není startup jako startup

A jaké firmy naopak startupy nejsou? Startupem není každý, kdo v businessu začíná. Není to nově otevřené kadeřnictví ani začínající finanční poradce. Není to ani firma, která má sice rysy startupu, jako je uvolněná atmosféra, moderní prostory a relax zóna, ale na trhu už je několik let a má několik desítek zaměstnanců. I přesto, že jedna definice neexistuje, má toto označení určitá specifika.