Vycházející hvězdy startupu
Rozhovor
5.6.2025
10 minut

Re-Kiddo

Veronika a Tomáš přetavili běžný rodičovský problém – přetékající zásoby dětského oblečení – v chytrou službu, která ulevuje nejen skříním, ale i hlavám. Vítězové 2. místa StartupBox Validation Contestu 2025 v rozhovoru popisují, jak vznikl nápad na Re-Kiddo, proč začínali mezi banánovými krabicemi doma a co by doporučili těm, kteří se teprve chystají udělat první krok k vlastnímu projektu. Příjemné čtení!

Kdy jste dostali nápad na projekt?

Tom: Byla to souhra náhod. Krátce před tím, než vznikl nápad na Re-Kiddo, jsme ve firmě rušili kancelář a bylo mi líto vyhodit spoustu knih do kontejneru. Náhodou jsem objevil Knihobot, který byl shodou okolností pár ulic od nás. O několik týdnů později jsme s Verčou doma řešili, co dělat s hromadou oblečení po dětech, která už se nám nevešla do úložných prostor.

Verča: Nápad přišel v březnu 2023, po jednom setkání s ostatními maminkami. Devět z deseti z nás mělo stejný problém – přeplněné skříně a žádný čas ani energii něco s tím dělat. Prodávat přes Marketplace nebo Vinted bylo časově a komunikačně náročné. Spojili jsme proto moji zkušenost s prodejem oblečení a Tomovu zkušenost s Knihobotem a začali jsme přemýšlet o službě, která by prodávání dětského oblečení maximálně zjednodušila. A tak se zrodilo Re-Kiddo.

Jak dlouho trvalo, než jste projekt reálně spustili?

Tom: Začali jsme prakticky hned. Nejprve jsme si ověřili zájem maminek dotazníkem a rozhovory v našem okolí, což nám potvrdilo, že problém je opravdu velký. Poté jsme vytvořili první ucelenou identitu projektu pro web a sociální sítě. Během prvních měsíců se nám ozvalo asi 450 rodičů, kteří chtěli být informováni o spuštění. Službu jsme pak oficiálně spustili v červenci 2024.

Jaké byly začátky podnikání?

Verča: Hodně chaotické, taková jízda na horské dráze. Začínali jsme u nás v bytě, kde jsme zároveň skladovali a fotili přijaté kousky. Spát vedle třiceti banánových krabic bylo občas už docela na hlavu. Jakmile jsme se ale rozhodli do toho jít sami, bez externích financí a prostor, šlo to kupředu tak nějak organicky. Pohánělo nás nadšení a zájem maminek a vidina potenciálu a přesahu, který za projektem vidíme doteď.

Tom: Začátky podnikání vždy znamenají určitou míru obětování komfortu, času a peněz. Co nám ale opravdu pomohlo, byl neustálý pozitivní ohlas zákazníků a potvrzení, že děláme něco smysluplného. To nás posouvalo dál.

Jak vám pomohla účast ve StartupBox Validation Contestu?

Verča: Účast na Validation Contest nám dala zejména cennou zpětnou vazbu od mentorů Petra a Pavla, kteří nám pomohli lépe komunikovat náš projekt. Zároveň jsme se setkali s dalšími startupy a zjistili, že řeší podobné výzvy jako my. Byla to také skvělá příležitost představit Re-Kiddo širší veřejnosti a získat první feedback od investorů.

Jaké informace byly pro vás na začátku nejdůležitější?

Tom: Hodně informací jsme získali rešeršemi na internetu, zkoumali jsme konkurenci a řešili právní a legislativní požadavky, což bylo nezbytné zlo – díky bohu za právníky a účetní! Velkou pomocí je dnes také umělá inteligence, samozřejmě s potřebnou validací odpovědí.

Využili jste někdy nástroje Grow with Google?

Tom: Zatím spíše okrajově, ale určitě plánujeme tuto platformu využívat víc, například k lepšímu nastavení a pochopení Google Analytics 4 a Google Ads, které pravidelně používáme.

Co bylo nejtěžší a co byste dnes udělali jinak?

Verča: Nejtěžší bylo rozhodnutí pustit se do toho s našimi omezenými prostředky a omezeným časem, protože máme každý svou práci a dvě děti. To si myslíme, že bude častá mentální brzda pro mnoho lidí s nápadem a rodinou zároveň.
Zpětně bychom ale určitě začali ještě dříve, hned v roce 2023 poté, co jsme si ověřili zájem maminek.

Co jste si mysleli a ukázalo se jinak?

Tom: Na začátku jsme měli obavy, že nám maminky jako nové no-name službě, nebudou důvěřovat a nebudou nám posílat oblečení po dětech. Opak se stal pravdou. Rodiče nám posílají velmi kvalitní, často téměř nové značkové oblečení, a to opakovaně. Získali jsme tak věrné zákazníky už od prvních dní, což nás neuvěřitelně těší.

Co doporučíte budoucím startupistům?

Tom: Nebát se vykročit do podnikání, protože startupy považuji za zásadní pro inovaci a pozitivní změny ve společnosti, ať už začnete s čímkoliv. Pro samotné provedení nápadu pak nadšení, víra v to co dělám, konzistence a zároveň se nebát chyb, které dřív nebo později, malé nebo větší přijdou. 

Verča: Určitě se nebát udělat „ten“ první krok – a hlavně na to nebýt sám. Nám se hodně vyplatilo, že jsme na to dva. Jsme spoluzakladatelé a zároveň partneři v životě, takže když přišel problém nebo toho na nás bylo jednoduše moc, vždycky jsme se podrželi. Podnikání je totiž často emocionální horská dráha (Tom: A ty krizovky většinou prožívala Verča 😊).

Vývoj startupu v čase

03 - 05/2023

Nápad na vytvoření služby.

Vytvoření identity projektu - landing page a sociální sítě. 

03 - 05/2024

Začátek práce na procesech a MVP.

Spuštění registrací prodejců.

07/2024

Spuštění prodeje a první objednávky.

11/2024

Stěhování projektu do vlastního skladu.

01/2025

Rozšíření týmu - první zaměstnanec!

04/2025

Výhra - 2. místo ve StartupBox Validation Contest.

Nevíš, jak postupovat? Náš online MENTOR ti pomůže krok po kroku byznys nastartovat!